Nieuws

Bijzondere voorwaarden Particuliere aansprakelijkheidsverzekering a.s.r. 
De voorwaarden van uw Aansprakelijkheidsverzekering zijn aangepast. U vindt hier de nieuwe voorwaarden en een overzicht met daarin de verschillen tussen uw oude en nieuwe voorwaarden.


a.s.r. De Algemene voorwaarden van zakelijke schadeverzekeringen zijn aangepast. 

Wat is er aangepast in de Algemene voorwaarden?
Hieronder ziet u een aantal van de belangrijkste aanpassingen in de Algemene voorwaarden. De Algemene voorwaarden en verschillenkaarten zijn toegevoegd als bijlagen. In de verschillenkaart vindt u de belangrijkste aanpassingen in de voorwaarden en de exacte tekst vindt u in de voorwaarden zelf. 

-       Privacybepalingen zijn verduidelijkt.
-       Verduidelijkt in welke situaties wij de verzekering kunnen aanpassen, zoals indexering, veranderingen wet- en regelgeving, veranderde situatie verzekerde en ontwikkelingen in de algemene schadelast.
-       Verduidelijkt dat veranderingen in de bedrijfssituatie zo snel mogelijk, maar binnen 30 dagen, aan ons moeten worden doorgegeven.
-       Toegevoegd dat er geen dekking is bij voorbereidingen op criminele of strafbare activiteiten.
-       De bepaling ‘Recht van opzegging’ is toegevoegd. In dez e bepaling wordt duidelijker dan voorheen aangegeven dat de verzekeringnemer zijn verzekering kan opzeggen als a.s.r. de premie of voorwaarden aanpast. 

Algemene voorwaarden AVZ 2022-01
Verschillenoverzicht AVZ 2018-01/2016-01 en AVZ 2022-01


Directe schade-afwikkeling: Schade aan uw WA-verzekerde personenauto snel en makkelijk bij ons gemeld

U kunt uw schade aan uw WA-verzekerde personenauto gewoon bij ons melden. Wel zo makkelijk én vertrouwd bij uw eigen verzekeraar. Dit noemen wij Directe Schadeafhandeling. Voorheen moest u namelijk zelf, via uw rechtsbijstandverzekering of adviseur, uw schade verhalen. Of u moest hiervoor naar de verzekeraar van de tegenpartij.

We zetten de voordelen van Directe Schadeafhandeling voor u op een rijtje:

  • U meldt uw schade gemakkelijk bij ons of via Acam Assurantien BV bij ons
  • Wij handelen de schade snel voor u af;
  • Wij gaan in gesprek met de verzekeraar van de aansprakelijke partij, u hoeft zelf niets te doen;
  • Vindt u het toch fijner om de schademelding zelf via de verzekeraar van de aansprakelijke partij te laten lopen?.... De keuze is aan u.

Wanneer kunt u gebruikmaken van Directe Schadeafhandeling?

Net als bij schade aan uw inboedel of woonhuis, kunt u met Directe Schadeafhandeling ook uw blikschade na een aanrijding direct bij ons melden. Dit is een extra fijne service voor als u geen allrisk autoverzekering of een verkeersrechtsbijstandsverzekering heeft. Behalve uw soort autoverzekering zijn er nog andere voorwaarden die bepalen of u kunt kiezen voor Directe Schadeafhandeling, namelijk:

  • Het ongeval heeft plaatsgevonden op 1 juli 2021 of later
  • Er is sprake van een personenautoverzekering (het motorrijtuig moet ook bij de RDW geregistreerd zijn als ‘Personenauto’)
  • Het motorrijtuig is particulier verzekerd
  • De aanrijding is met één ander motorrijtuig
  • Er is alleen sprake van materiële schade
  • De tegenpartij is gedeeltelijke of volledig aansprakelijk (en dat staat op voorhand vast)
  • Het voertuig van de tegenpartij heeft een Nederlands kenteken
  • De verzekeraar van de tegenpartij doet ook mee aan Directe Schadeafhandeling

Deze afspraken hebben diverse verzekeraars met elkaar gemaakt welke lid zijn van het Verbond van Verzekeraars.

Op deze manier proberen wij nog meer service te bieden aan onze klanten.


Algemene voorwaarden a.s.r. en voorwaarden Europeesche Verzekeringen
a.s.r. heeft de Algemene voorwaarden van uw verzekering(en) gewijzigd. 

In 2019 zijn de verzekeringen van Europeesche Verzekeringen ondergebracht bij a.s.r. De polisvoorwaarden van deze verzekering zijn herschreven. Het taalgebruik in de voorwaarden is duidelijker en er zijn voorbeelden toegevoegd. Hierdoor zijn de voorwaarden gemakkelijker te begrijpen. Ook zijn ze aangepast aan de laatste wet- en regelgeving. Daarmee zijn de voorwaarden weer helemaal van deze tijd. Daarnaast hebben de voorwaarden een nieuwe, overzichtelijke indeling die u helpt om uw informatie snel te vinden. Door het herschrijven zijn kleine verschillen in de dekking ontstaan. U vindt hier de nieuwe voorwaarden en het overzicht met daarin de verschillen tussen uw oude en nieuwe voorwaarden.


Verbetering ACAM Voordeelpakket

ELMAC treedt op als gevolmachtigde van Nationale Nederlanden, ASR en DAS Rechtsbijstand en stelt uit het assortiment van deze verzekeraars een optimaal verzekeringspakket samen afgestemd op de individuele klant. Wij zijn tot een besluit gekomen de verzekeringen die nog onder ons eigen label lopen met ingang van 1 juli 2019 actief om te gaan zetten naar de actuele producten van de verzekeraars. Wanneer uw pakket wordt omgezet wordt u hierover geïnformeerd. Meer informatie leest u hier.


Volmacht van Nationale Nederlanden

Vanaf 2017 voeren wij een volmacht van Nationale-Nederlanden Schadeverzekering Mij. N.V.. Met de toetreding van Nationale Nederlanden in de ondertekening van onze eigen verzekeringsproducten nemen we afscheid van London Verzekeringen, onderdeel van Allianz Benelux N.V.


Afschrijvingslijst bagage voor reisverzekeringen

Een reisverzekering van Elmac Assuradeuren als gevolmachtigde van de a.s.r. verzekert u onder andere voor schade aan uw bagage. Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat deze spullen tijdens uw reis worden gestolen, kwijtraken of beschadigen. In dat geval kunt u ons vragen de schade aan uw bagage te vergoeden.

Hoeveel krijgt u voor uw bagage vergoed?

De reisverzekering van Elmac Assuradeuren als gevolmachtigde van a.s.r. vergoedt de waarde van de spullen die zijn gestolen, beschadigd of kwijtgeraakt. lees verder.


Bedrijfsregeling 11: Uniforme schadevrije jaren tabel

Met ingang van 1 januari 2016 hanteren alle verzekeraars een uniforme schadevrije jaren tabel. Dit was voorheen niet het geval. Vanaf nu verliest u na het claimen van een schuldschade vijf schadevrije jaren. En voor ieder jaar dat u geen schade claimt krijgt u er één schadevrij jaar bij. Deze regeling geldt bij alle verzekeraars in Nederland. Meer over bedrijfsregeling 11 leest u in de publicatie van het Verbond van Verzekeraars.


 

Klanttevredenheidsonderzoek schadeafwikkeling

Omdat wij onze dienstverlening willen blijven optimaliseren hebben wij een korte vragenlijst samengesteld. De vragen hebben betrekking op schadebehandeling. Hebben wij onlangs een schade voor u behandeld? Dan stellen wij het zeer op prijs als u de vragenlijst invult.